Informacja dotycząca oznaczeń poziomu kursów językowych znajduje się w zakładce FAQ.
KURS ODBYWAĆ SIĘ BĘDZIE W FORMIE ZDALNEJ.
Cele kursu
Celem kursu jest rozwijanie u słuchaczy kompetencji językowej ukierunkowanej na komunikację ustną i pisemną w sytuacjach zawodowych z udziałem klienta / partnera niemieckojęzycznego. Kurs przeznaczony jest dla osób podejmujących pracę w firmach niemieckojęzycznych, ale posiadających jeszcze mało zaawansowaną biegłość językową.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie kompetencji językowej poprzez zapoznanie z różnymi sytuacjami komunikacyjnymi w przedsiębiorstwie i strukturami językowymi stosowanymi w danej sytuacji
- rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania poznanych struktur i słownictwa w symulowanych sytuacjach komunikacyjnych w języku niemieckim
- rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy telefonicznej i prostej komunikacji mailowej po niemiecku
Tematyka kursu
- Komunikacja telefoniczna i mailowa w biurze - wprowadzenie (3 godz.)
- Prowadzenie rozmów telefonicznych – umawianie spotkań, zgłaszanie problemów, przekazywanie wiadomości, rezerwacje przez telefon (6 godz.)
- Korespondencja mailowa z klientem - krótkie zapytania ofertowe, przedstawienie oferty, umawianie spotkań, informowanie o dostawie, zgłaszanie problemów, przygotowanie faktury, rezerwacje (6 godz.)
- Korespondencja mailowa ze współpracownikami (3 godz.)
Efekty uczenia się
Po ukończeniu kursu słuchacz:
- zna i rozumie podstawowe struktury językowo-gramatyczne i słownictwo stosowane w języku niemieckim w komunikacji ustnej i pisemnej w biurze
- potrafi stosować poznane struktury i słownictwo w sytuacjach zawodowych
- potrafi poprawnie sformułować po niemiecku proste wiadomości mailowe i prowadzić rozmowy telefoniczne
Metody pracy
- praca indywidualna
- praca w parach / grupach